Újra vízen a Titanic

Sziasztok, Váradi Dominik vagyok, Ózdról jöttem, és most a Balatonról írok nektek.

A barátaim nagyon szép hajót készítettek, a Titanicot, csak éppen kicsiben.

Nagyon örültek neki, hogy ilyen szép lett a hajó, megúsztatták a Balatonban is.

A csapatban benne volt Harkály Vilmos, Harkály Herkules, Pókos Richárd, Bari Leó, Botos Péter.

A partról nézték a turisták, hogy milyen szép a bárka. Ez a Titanic nem fog elsüllyedni!

A Purssly

Nagyon jó a nyaralás, nagyon sokat hülyéskedünk, sok új barátot szereztem.Minden nap kimegyünk úszni,kimegyünk a pályára focizni és szaladgálni. A szobaszemléken mindg jók vagyunk, reggelente megyünk futni és edzeni. Ma is lessz tábor tűz és foci, activityt is játszottunk tegnap este. Tegnap délután voltunk hajózni és egyesével bemehettünk a kabinba is. Az eddigieket nagyon élveztem és remélem nagyon jó lesz továbbra is.

/Berki Richárd/

Tihanyi hajókirándulás

Ez az interjú a hajókiránduláson készült egy hajóskapitánnyal.

Jó napot kívánok! Köszönöm, hogy elfogadta a felkérést.

Mióta szolgál hajóskapitányként?

Én hajósként 30 éve szolgálok, de a hajóskapitány se egyből hajóskapitány lesz. E szakmába az a szép, hogy mindenki úgy kezdi, mint fedélzetsúroló matróz. Úgyhogy hajóskapitányként 1994 óta dolgozom.

Szereti ezt a munkát?

Persze, muszáj szeretni. Különben aki nem szereti, az kirostálódik, az keres valami mást magának.

És szoktak visszajönni a hajóra az utasok?

Igen, akinek nagyon tetszett a hajókázás, akár a menetrendi hajózás, akár a séta hajókázás amin most mi vagyunk, és keresik az alkalmat hogy legközelebb is ezen a hajón utazhassanak.

Hova szoktak menni általában kirándulni?

Ezek az úgy nevezett vízibuszok, amivel most utazunk, cserélgetik egymást. Mi most jelen pillanatban Hunyadi tartalékhajóként üzemelünk, és jelen pillanatban a menetrendi járatot, a Helis nevű hajót kiváltottuk, hogy el tudjon menni Badacsonyba feltankolni a tartályait, mert ott lehet csak tankolni. És akkor átveszi a menetrendet és megyünk vissza Badacsonyba.

Köszönjük!

Készítő:Csizi József

Fotó: Bogdán Laura

Harmadik nap a Balatonnál – A nagy kirándulás

Reggel, mikor fölkeltünk, elkezdődött a szobák közötti szobatisztasági verseny. Nagyon jó helyezést értünk el, bár nagyon szorosan alakultak a pontszámok.

Öt perc szabadprogram után azon a helyen találkoztunk, ahol a megbeszélések szoktak lenni. Itt fölkészítettek minden csapatot a kirándulásra. Elmentünk reggelizni, nagyon ízlett mindenkinek a reggeli. Majd elindultunk Tihanyba, a Tihanyi apátsághoz. Útközben megálltunk egy helyen, ahol szép lovak voltak. Nagyon tetszett a Tihanyi apátság épülete. Fentről gyönyörű kilátás nyílt a Balaton vízére. Az apátságnál nagyon jó fotók készültek.

Miután mindent megtekintettünk, megpihentünk, és a zánkai strand felé vettük az irányt. Útközben megálltunk, és mindenki elfogyaszthatott egy finom lángost vagy hamburgert. Utána elindultunk a buszhoz – séta közben sok érdekes dolgot láttunk.

Amikor megérkeztünk a strandra, mindenki fürdőruhát vett fel. Belementünk a vízbe, ez mindenkinek kellemes volt. Jól éreztük magunkat a vízben, sokat bohóckodtunk és nevetgéltünk. Minderről sok fotót készítettek a dráma-média csoport riporterei.

Miután kijöttünk a vízből, mindenki kapott egy jégkrémet, s amíg elfogyasztottuk, addig napoztunk. Majd átöltöztünk és visszamentünk a buszhoz.

Utána elindultunk egy egyórás hajóútra. A kikötőnél a tanárok és a mentorok tartottak egy eligazítást arról, hogy hogyan viselkedjünk a hajón: mi biztonságos és mi nem az. Majd fölmentünk a fedélzetre, s minden helyiségét megtekintettünk.

Nagyon jó érzés volt egy óra hosszát hajózni a Balatonon! Erről is sok fotót készítettek a dráma-média csoport riporterei. Felmentünk a kapitányhoz is, bemutatkoztunk, s interjút is készítettünk vele.

Amikor visszaérkeztünk a kikötőhöz, kiszálltunk a hajóból. Visszamentünk a buszhoz, s visszaindultunk a pálkövei táborba. Itt még volt egy közös esti programunk. Énekeltünk két óra hosszáig – közben nagyon jól éreztük magunkat. Doboltunk, csörgőztünk.

Aztán eljött az alvás ideje. Ez egy nagyon különleges nap volt!

Oláh Dávid

Hajókázás a Balatonon

Reggel 7:15-kor felkeltünk, megreggeliztünk és elmentünk kirándulni Tihanyba és Zánkára.

Láttunk szép lovakat és templomot, ami lassan 1000 éves lesz. A templomtól pár méterre volt egy rész, ahol ha régen kiabáltak, 12-szer hallották vissza, de mivel házakat építettek a dombra, így elveszett a visszhang. Aztán nagyon sokat gyalogoltunk, de megérte, mert szép volt a látvány.

Zánkán strandoltunk, mindenki nagyon jól érezte magát. Majd később elmentünk hajókázni. Ez egy különleges élmény volt, mert a legtöbben most hajókáztak először életükben. Volt köztünk olyan is, akinek hányingere volt.

Visszatérve a partra, elmentünk ebédelni. Volt, aki lángost evett, és volt, aki hamburgert. Mikor mindenki megebédelt, hazamentünk és csapatokat alakítottunk. Volt, aki focizott, volt aki röpizett, és volt, aki zenélt.

Ezekkel a programokkal telt el a napunk. Nagyon izgalmas és felejthetetlen nap volt számunkra.

ÉS MOST MINDENKI HAPPY :)

Baranyi Patrícia és Kótai Gabriella

A tihanyi kirándulás

Reggeli után elindultunk a táborból a busszal. Még akkor lehetett választanunk, hogy hová menjünk kirándulni, amikor a kazincbarcikai uszodában voltunk úszásoktatáson. És mindenki egyhangúan Tihanyra szavazott, mert mindenkinek az tetszett a legjobban.

Amikor megérkeztünk Tihanyba, nem mindenki egy helyen szállt le. Az én csoportomat a partnál tették ki.

Utána a tanárokkal és a többiekkel elindultunk a Tihanyi apátsághoz. Nagyon hosszú volt az út, de attól még jó volt. És mikor megérkeztünk, nagyon szép volt a kilátás: sok hajó volt meg szörfösök. És a templomnak gyönyörű tornyai és szobrai voltak.

Utána meg elmentünk a tihanyi strandra. Az elején nem mindenki mert belemenni a hideg vízbe. De a végén, amikor a bőrünk megszokta már azt a hőmérsékletet, akkor pont klassz volt.

Mindenki jól érezte magát, de utána már mennünk kellett, mert indult a hajó. Mondjuk nekem jobban tetszett a hajózás, mint a strandolás, mert a hajóról szebb volt a kilátás.

Amikor a hajózásnak is vége lett, akkor elmentünk kajálni. Nem mindenki evett egyformát. Volt, aki hamburgert evett, és volt, aki lángost.

Utána elindultunk a busszal, visszajöttünk a táborba, majd lepihent mindenki. Én is nagyon elfáradtam a kiránduláson. Amikor visszaértünk, elmentem pihenni a szobánkba. Egészen a vacsoráig aludtam.

Németh Andrea

Balatanodai nyár

Ózd kistérségi diákok vagyunk. A Dr. Ámbédkar Iskola tanodaprogramjának résztvevőiként idén nyáron hét turnusban táborozunk Pálkövén. A blogon az élményeinket osztjuk meg.