A legjobb pillanatok

Nekem eddig az volt a legjobb, hogy elmentünk a Festetics-kastélyba. Nagyon tetszett, érdekes volt, nagyon érdekes dolgokat láttunk a barátaimmal, és elmentünk sétálni. Találkoztunk egy bácsival, és harmonikázott, és nagyon tetszett nekem, és a barátaimnak is. Utána elmentünk enni a csárdába, az is nagyon jó volt, finom volt a hamburger, és a pizza is. Egy kicsit esett az eső, de nem is volt baj annyira.

Elmentünk megint sétálni, utána jött a busz, és hazavitt minket a táborba. Vacsoráztunk, nagyon finom volt. Aztána kiültunk a teraszra, énekeltünk, az is nagyon jó volt. Jött a takarodó, és este elkezdtünk zenét irni, utána álmosok voltunk és el aludtunk. Ennyi, sziasztok.

Váradi Simon

Félelem a múzeumban

Sziasztok!

Amikor mentünk a keszthelyi múzeumba, láttam egy tigrist, és azt hittem, hogy él, és elfutottam, és csak futottam és futottam. Utána mondták, hogy meg van ölve, és ki van tömve. Nem csak ez az érdekes, hanem láttam egy szarvasfejet, és azt hittem, hogy él, és kérdeztem, hogy hol van a többi testrésze. Aztán egy macska szaladgált, és kergette a nyuszit. Majdnem elkapta, de kivettem a kezéből a nyuszit.

Aztán a mozdonykiállitáson voltunk, és láttunk vonatmakettet, és azt hittem, ha rájuk ülök, akkor elvisznek Sihuhu-országba, de rám szóltak hogy nem szabad ráülni, mert icike-picike, és széttörik alattam.

Aztán visszamentem a tigrishez, és be dumáltam neki, hogy mire veri magát a kis akármi, de rám morgott, és elszaladtam, és annyit mondtam: áááá, segitség!

Seres Andrea

Tihanyi hajókirándulás

Ez az interjú a hajókiránduláson készült egy hajóskapitánnyal.

Jó napot kívánok! Köszönöm, hogy elfogadta a felkérést.

Mióta szolgál hajóskapitányként?

Én hajósként 30 éve szolgálok, de a hajóskapitány se egyből hajóskapitány lesz. E szakmába az a szép, hogy mindenki úgy kezdi, mint fedélzetsúroló matróz. Úgyhogy hajóskapitányként 1994 óta dolgozom.

Szereti ezt a munkát?

Persze, muszáj szeretni. Különben aki nem szereti, az kirostálódik, az keres valami mást magának.

És szoktak visszajönni a hajóra az utasok?

Igen, akinek nagyon tetszett a hajókázás, akár a menetrendi hajózás, akár a séta hajókázás amin most mi vagyunk, és keresik az alkalmat hogy legközelebb is ezen a hajón utazhassanak.

Hova szoktak menni általában kirándulni?

Ezek az úgy nevezett vízibuszok, amivel most utazunk, cserélgetik egymást. Mi most jelen pillanatban Hunyadi tartalékhajóként üzemelünk, és jelen pillanatban a menetrendi járatot, a Helis nevű hajót kiváltottuk, hogy el tudjon menni Badacsonyba feltankolni a tartályait, mert ott lehet csak tankolni. És akkor átveszi a menetrendet és megyünk vissza Badacsonyba.

Köszönjük!

Készítő:Csizi József

Fotó: Bogdán Laura

Harmadik nap a Balatonnál – A nagy kirándulás

Reggel, mikor fölkeltünk, elkezdődött a szobák közötti szobatisztasági verseny. Nagyon jó helyezést értünk el, bár nagyon szorosan alakultak a pontszámok.

Öt perc szabadprogram után azon a helyen találkoztunk, ahol a megbeszélések szoktak lenni. Itt fölkészítettek minden csapatot a kirándulásra. Elmentünk reggelizni, nagyon ízlett mindenkinek a reggeli. Majd elindultunk Tihanyba, a Tihanyi apátsághoz. Útközben megálltunk egy helyen, ahol szép lovak voltak. Nagyon tetszett a Tihanyi apátság épülete. Fentről gyönyörű kilátás nyílt a Balaton vízére. Az apátságnál nagyon jó fotók készültek.

Miután mindent megtekintettünk, megpihentünk, és a zánkai strand felé vettük az irányt. Útközben megálltunk, és mindenki elfogyaszthatott egy finom lángost vagy hamburgert. Utána elindultunk a buszhoz – séta közben sok érdekes dolgot láttunk.

Amikor megérkeztünk a strandra, mindenki fürdőruhát vett fel. Belementünk a vízbe, ez mindenkinek kellemes volt. Jól éreztük magunkat a vízben, sokat bohóckodtunk és nevetgéltünk. Minderről sok fotót készítettek a dráma-média csoport riporterei.

Miután kijöttünk a vízből, mindenki kapott egy jégkrémet, s amíg elfogyasztottuk, addig napoztunk. Majd átöltöztünk és visszamentünk a buszhoz.

Utána elindultunk egy egyórás hajóútra. A kikötőnél a tanárok és a mentorok tartottak egy eligazítást arról, hogy hogyan viselkedjünk a hajón: mi biztonságos és mi nem az. Majd fölmentünk a fedélzetre, s minden helyiségét megtekintettünk.

Nagyon jó érzés volt egy óra hosszát hajózni a Balatonon! Erről is sok fotót készítettek a dráma-média csoport riporterei. Felmentünk a kapitányhoz is, bemutatkoztunk, s interjút is készítettünk vele.

Amikor visszaérkeztünk a kikötőhöz, kiszálltunk a hajóból. Visszamentünk a buszhoz, s visszaindultunk a pálkövei táborba. Itt még volt egy közös esti programunk. Énekeltünk két óra hosszáig – közben nagyon jól éreztük magunkat. Doboltunk, csörgőztünk.

Aztán eljött az alvás ideje. Ez egy nagyon különleges nap volt!

Oláh Dávid

A tihanyi kirándulás

Reggeli után elindultunk a táborból a busszal. Még akkor lehetett választanunk, hogy hová menjünk kirándulni, amikor a kazincbarcikai uszodában voltunk úszásoktatáson. És mindenki egyhangúan Tihanyra szavazott, mert mindenkinek az tetszett a legjobban.

Amikor megérkeztünk Tihanyba, nem mindenki egy helyen szállt le. Az én csoportomat a partnál tették ki.

Utána a tanárokkal és a többiekkel elindultunk a Tihanyi apátsághoz. Nagyon hosszú volt az út, de attól még jó volt. És mikor megérkeztünk, nagyon szép volt a kilátás: sok hajó volt meg szörfösök. És a templomnak gyönyörű tornyai és szobrai voltak.

Utána meg elmentünk a tihanyi strandra. Az elején nem mindenki mert belemenni a hideg vízbe. De a végén, amikor a bőrünk megszokta már azt a hőmérsékletet, akkor pont klassz volt.

Mindenki jól érezte magát, de utána már mennünk kellett, mert indult a hajó. Mondjuk nekem jobban tetszett a hajózás, mint a strandolás, mert a hajóról szebb volt a kilátás.

Amikor a hajózásnak is vége lett, akkor elmentünk kajálni. Nem mindenki evett egyformát. Volt, aki hamburgert evett, és volt, aki lángost.

Utána elindultunk a busszal, visszajöttünk a táborba, majd lepihent mindenki. Én is nagyon elfáradtam a kiránduláson. Amikor visszaértünk, elmentem pihenni a szobánkba. Egészen a vacsoráig aludtam.

Németh Andrea

Balatanodai nyár

Ózd kistérségi diákok vagyunk. A Dr. Ámbédkar Iskola tanodaprogramjának résztvevőiként idén nyáron hét turnusban táborozunk Pálkövén. A blogon az élményeinket osztjuk meg.